Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
DALAM KENANGAN : ENCIK PAHA @ RAMIT MURANG

1hb April 2016 -  Saya, Yang DiPertua PIBG SKIB dengan dukacitanya memaklumkan bahawa En. Paha, AJK PIBG SKIB 2016/2017 telah meninggal dunia secara mengejut di rumahnya pada pagi ini. 

En Paha di barisan hadapan,  dua dari kiri

Dengan ini, saya mewakili pihak PIBG SKIB merakamkan ucapan takziah kepada keluarga En Paha. Walaupun mendiang baru dipilih sebagai AJK PIBG SKIB, selama 2 bulan ini, mendiang telah menunjukkan semangat positif dan ceria dalam kecemerlangan murid SKIB. Perlantikan beliau sebagai Pengerusi Kelab Sukan PIBG adalah amat dinantikan untuk membantu PIBG dalam mencapai halatuju 2016 - Ibubapa dan Sukan iaitu memartabatkan sukan dan kebudayaan dalam sahsiah murid-murid SKIB.

Saya pasti pemergian mendiang akan dirasai oleh setiap AJK PIBG yang telah mengenai beliau.

* Mayat mendiang telah diterbangkan ke Tenom, Sabah keesokan harinya untuk pengkebumian.

Info

Info