Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
KELAS PERTAMA 2018 UNTUK PERSATUAN STEM SK INTAN BAIDURI

24 Januari 2018 - Pada petang ini iaitu pada waktu kokurikulum, telah diadakan kelas pertama iaitu Pengenalan STEM bagi Persatuan STEM SK Intan Baiduri yang baharu diwujudkan pada tahun ini. Pengenalan tersebut disampaikan oleh Guru Penasihat Persatuan, Cikgu Mayasari @ Idawanie Binti Omar.


 

 

Persatuan ini merupakan gabungan daripada dua persatuan iaitu Persatuan Sains dan Persatuan Matematik. Tujuan penggabungan dibuat adalah untuk menyeragamkan dan selari dengan usaha PIBG dan sekolah dalam memberi pendedahan STEM kepada warga sekolah sejak tahun 2016 lagi.

Dengan adanya kesinambungan usaha yang telah dijalankan, semoga warga SK Intan Baiduri menyokong usaha PIBG untuk mendokong pembawaan budaya SAINS ke persekitaran sekolah khasnya dan komuniti setempat amnya.. 

Info

Info