Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
PROGRAM JOM KE SEKOLAH

18 Februari 2019 - Pada pagi ini telah berlangsungnya Program Jom Ke Sekolah iaitu program permuafakatan antara Kementerian Pendidikan Malaysia dengan Polis DiRaja Malaysia dalam usaha menangani permasalahan disiplin dan salah laku murid.

Turut hadir sebagai tetamu jemputan adalah Yang DiPertua PIBG SK Intan Baiduri, Encik Zaifulsham bin Hj Ahmad Zakaria, Pegawai Perhubungan Polis Sekolah, Sarjan Md. Nizam bin Ahmad serta Pegawai Angkat PPD Sekolah, Encik Wan Mohammad Hafizu bin Wan Abdullah.

Majlis dimulakan dengan ucapan Perutusan  Menteri Pendidikan Malaysia oleh Guru Disiplin, Cikgu Mohammad Ikhram bin Aziz dan diikuti oleh ucapan dari GPK Hal Ehwal Murid, Puan Sofia binti Abdulla yang mewakili Guru Besar. Secara spontan, Puan Sofia telah menjemput Yang DiPertua untuk menyampaikan nasihat sebelum perasmian majlis oleh Sarjan Md. Nizam bin Ahmad.

Program diakhiri dengan gimik pelancaran serta tayangan video dan lagu Jom Ke Sekolah.

 

 

 

 

 

 

 

 

Info

Info