Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
LATIHAN KATERING SIHAT SEKOLAH

14hb Mac 2016 - Pada hari ini, YDP En Zaifulsham Ahmad Zakaria telah dijemput untuk menghadiri Latihan Katering Sihat kepada Pengerusi PIBG, Pengusaha Kantin dan Pengendali Makanan Kantin Sekolah yang telah diadakan di Institut Latihan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.


Objektif latihan adalah :

1. Meningkatkan pengetahuan peserta mengenai prinsip makan secara sihat mengikut Panduan Diet Malaysia termasuk kandungan nutrien dan saiz sajian.

2. Meningkatkan kesedaran peserta mengenai peranan pengendali dan pengusaha makanan dalam perlaksanaan Garis Panduan Penjualan Makanan dan Minuman di Kantin Sekolah.

3. Meningkatkan pengetahuan peserta mengenai prinsip perancangan menu dan pemilihan menu sihat.

4. Meningkatkan kemahiran peserta dalam penyediaan hidangan sihat termasuk agihan kalori mengikut waktu makan.



 


PIBG mengharapkan Garis Panduan ini akan diikuti oleh pengendali dan pengusaha makanan kantin SK Intan Baiduri serta dipantau lebih kerap oleh Jawatankuasa Kantin agar anak-anak kita mendapat makanan yang BERSIH, SIHAT dan SELAMAT.

Info

Info