Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
PROGRAM MESRA 1 TAHUN 6

11hb Mac 2016 - Pada hari ini, telah berlangsung Program Mesra 1 murid-murid tahun 6 dan Ibu Bapa masing-masing bersama para guru tahun 6 serta PIBG yang diwakili oleh YDP, En Zaifulsham Ahmad Zakaria. Turut hadir AJK PIBG ialah En Paha dan Dr Nur Izzah.

Program bermula pukul 8.30 pagi dengan ucapan YDP PIBG yang bertemakan 'CINTA'. Iaitu Ibu Bapa dan Anak perlu ada semangat cinta antara mereka. Cinta ini sebagai kontrak bahawa masing-masing akan cuba membuat terbaik untuk kecemerlangan kekeluargaan. Maka pada hari ini, murid-murid perlu menanam satu lagi cinta kepada sekolah iaitu berjanji akan membuat yang terbaik dalam peperiksaan UPSR tahun ini. Ibu Bapa pula perlu menanam cinta pada PIBG iaitu membantu PIBG untuk membantu mereka dan anak-anak mereka. 

YDP juga turut memberi Taklimat Umum pelibatan murid-murid dalam Program e-Bandaraya yang telah ditaja oleh Yayasan Bank Rakyat. Tajaan permulaan ini bernilai hampir RM10,000.

Aturcara diteruskan dengan :

1. Penyerahan Buku Akaun dan Kad Tajaan i-Learn kepada 27 murid.
2. Penyerahan Graf Prestasi dan Keputusan Diagnostik.
3. Saya Calon 6A UPSR 2016.
4. Tandatangan Akur Janji.

 

PIBG mengharapkan dengan penerangan yang telah diberikan dapat dimanafaatkan oleh ibu bapa dalam meningkatkan prestasi anak-anak untuk mencapai kecemerlangan dalam pendidikannya.

Info

Info