Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
PROGRAM INDUKSI PIBG 2016/2017
HALATUJU 2016 : IBU BAPA dan SUKAN

Bilik Mesyuarat, SK Intan Baiduri, 27hb Februari 2016 - Buat julung kalinya, PIBG telah mengadakan Program Induksi PIBG 2016/2017 sebagai majlis pengenalan kepada ahli Jawatankuasa PIBG yang baru dilantik mengenai maklumat sekolah serta perancangan perjalanan PIBG itu sendiri untuk tahun 2016.

Agenda telah dibahagi kepada berikut :

1. Sarapan Pagi
2. Sesi Ice-Breaking
3. Pengenalan struktur PIBG
4. Orientasi Persekitaran Sekolah
5. Perbincangan program dan bajet setahun
6. Pembahagian tugas AJK
7. Sesi Gambar Rasmi


Secara rumusannya, objektif program telah mencapai matlamat. Dengan perangkaan yang telah dibuat, setiap ahli jawatankuasa telah mendapat gambaran tugas yang perlu dibuat untuk tahun 2016.

Halatuju 2016 yang dirangka adalah :

1. IBU BAPA - Pelibatan ibu bapa perlu dipergiatkan dalam sebarang aktiviti Sekolah, PIBG malahan pendidikan anak-anak mereka sendiri.

2. SUKAN - Pelibatan murid dalam sukan akan dipergiatkan lagi, bukan sahaja dalam aktiviti sekolah malahan PIBG akan cuba merangka program untuk setahun agar murid-murid ini dapat mengasah bakat serta kebolehan mereka. 

Semoga semua yang terlibat secara langsung atau tidak langsung kepada PIBG SKIB dapat membantu kami dalam mencapai objektif kami dalam membantu pihak Sekolah dan murid dalam mencapai kejayaan yang cemerlang.

Info

Info