Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
KEMPEN HOUR OF CODE 2018 
DIBAWAH KELAB KOMPUTER SK INTAN BAIDURI

3 Ogos 2018 - Tahniah kepada Kelab Komputer SK Intan Baiduri kerana telah berjaya menggalakkan murid untuk menyertai Kempen Hour of Code 2018 yang dianjurkan oleh Malaysia Digital Economy Corporation (MDEC) bersama sokongan Kementerian Pendidikan Malaysia.


 

 

 

 

 

Kempen yang dikendalikan oleh GPK Tadbir dan Kurikulum, Puan Norizan binti Mahmud, serta Guru Penyelaras Cikgu Nur Hashimah binti Muhd Hashim dan Cikgu Mohd Fadzli bin Abdul Manan telah mendapat sambutan seramai 150 orang murid. Dijalankan di Makmal Komputer sekolah,murid-murid telah diberi masa yang cukup untuk menamatkan aktiviti 'coding' Flappy Bird (10 level) dan Angry Birds (20 level) yang disediakan secara online.

Semoga dengan adanya kempen kesedaran ini akan meningkatkan minat murid dalam bidang teknologi maklumat dan membudayakan amalan 'coding' dikalangan mereka.

Info

Info