Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
PERSIAPAN MENGUBAH SEBUAH BILIK MENJADI 
HAB DIGITAL MAKER TELAH BERMULA

2 Ogos 2018 - Hari ini telah bermulanya persiapan untuk mengubah sebuah bilik sekolah untuk dijadikan Hab Digital Maker @ SK Intan Baiduri dibawah tajaan Malaysia Digital Economy Corporation (MDEC) bersama sokongan dari Kementerian Pendidikan Malaysia.


 

 

 

 

Pada 17 Mei 2018, SK Intan Baiduri telah terpilih dalam 20 sekolah seluruh Malaysia untuk dijadikan Hab #MyDigitalMaker Champion School. Pemilihan ini dibuat atas keberadaan sekolah dan PIBG SK Intan Baiduri yang telah membawa banyak program-program berunsur STEM untuk warga SK Intan Baiduri dan komuniti persekitaran sejak tahun 2016 lagi.

Pelancaran Hab Digital Maker @ SK Intan Baiduri ini dijangka akan diadakan pada 10 November 2018 sempena Karnival STREAM 2018 dan sambutan Hari Sains Sedunia.

Semoga dengan adanya hab terbaharu ini akan dapat menjadi penanda aras kepada SK Intan Baiduri sebagai sekolah rujukan pembelajaran dan pengajaran alaf ke 21.

Info

Info