Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
SKIB, 27 Januari 2016 - Antara tanggungjawab PIBG adalah untuk membantu pihak sekolah dalam memastikan keselamatan murid-murid dalam kawasan sekolah.

Sebagai permulaan untuk tahun 2016, dengan bantuan ahli PIBG, En Zaini, PIBG telah membaiki pagar menurun antara kantin dengan dewan, yang telah longgar dan tidak terikat pada dasarnya serta amat membahayakan kepada murid akibat karat.


Pemerhatian juga telah dibuat pada pagar tangga laluan blok ke setiap tingkat dimana 11 point telah dipastikan berkarat yang membahayakan kepada murid dan pembaikian turut juga dilaksanakan.


Insyaallah, PIBG bersama pihak sekolah akan sentiasa memantau keselamatan persekitaran sekolah.

Info

Info