Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
SIASAH UNGGUL PERIBADI CEMERLANG - SIRI 2

1 Mac 2017 - Pada hari ini telah berlangsung Ceramah Siasah Unggul Peribadi Cemerlang - Siri 2. Lanjutan kepada program yang sama minggu lepas, motivator terkenal En Idzhar Bin Jumali telah menyampaikan motivasi kepada lebih 200 murid SK Intan Baiduri dari tahun 3, 4 dan 5. Seramai 25 murid SK St Mary dan 2 guru pengiring turut sama mengikuti program ini.

Pada kali ini, penekanan diberikan kepada A.I.M.  iaitu :
  • A - Akhlak Mulia
  • I - Ilmu Pengetahuan
  • M - Matlamat
 

  

 



Seperti yang dijangkakan, perwatakan yang dibawa oleh En Idzhar waktu menyampaikan ceramah telah dapat menarik tumpuan murid-murid. Semoga ilmu yang diberikan dapat dimanafaat sepenuhnya murid-murid dalam menjadikan diri mereka mempunyai siasah unggul serta peribadi cemerlang. 

Info

Info