Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
BENGKEL TENAGA HIJAU SEMPENA HARI SAINS SEDUNIA

17 November 2017 - Walaupun penat lelah mengadakan sambutan Majlis Penghargaan Rakan Komuniti dan Majlis Pelancaran Makmal Tenaga Hijau pada waktu pagi masih belum hilang, aktiviti pertama Makmal Tenaga Hijau  telah diadakan juga pada waktu petang.

Seramai 18 orang murid serta seorang Guru Pengiring dari SK St Mary telah datang untuk menghadiri bengkel secara percuma. Penyelaras bengkel diketuai oleh Encik Alwin Lai dari BRAINet (M) Sdn Bhd dan dibantu oleh 5 orang murid Briged STREAM SK Intan Baiduri yang memakai baju makmal.

 

 

 

Semoga dengan usaha ini, anak-anak SK Intan Baiduri akan lebih berkeyakinan untuk maju ke hadapan dan berupaya untuk menonjolkan diri dimana guru-guru akan hanya bertindak sebagai fasilitator, selaras dengan ciri pembelajaran abad ke 21.

Info

Info