Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
UPM EXPLORACE @ SCHOOL

31 Oktober 2017 - Untuk kali kedua tahun ini, SK Intan Baiduri menerima kunjungan 12 orang pensyarah dan pelajar Fakulti Sains (STEM) UPM untuk mengadakan Program UPM Explorace @ School. Program seharian ini disertai oleh lebih 200 murid tahun 3, 4 dan 5, manakala murid tahun 6 menjadi fasilitator.

Terdapat 7 stesen disediakan dimana setiap stesen mempunyai aktiviti-aktiviti sains yang menarik  dan diolah mengikut subjek pembelajaran untuk tahun 3, 4 dan 5. Para murid telah diagihkan kepada 7 kumpulan setiap tahun dan aktiviti dijalankan secara pusingan ikut tahun.

PIBG SK Intan Baiduri ingin mengucapkan terima kasih kepada 12 fasilitator UPM yang diketuai oleh Dr. Ernee dan juga guru SK Intan Baiduri yang diketuai oleh cikgu Mayasari @ Idawanie binti Omar serta Penolong Setiausaha PIBG, cikgu Robiatul Adawiyah binti Saad yang bertindak sebagai penghubung antara sekolah dan UPM.

Insyaallah, untuk program tahun hadapan, PIBG SK Intan Baiduri akan mengadakan Program Lawatan Balas ke UPM.


 

 

 

 

Info

Info