Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
KARNIVAL S.T.R.E.A.M. SK INTAN BAIDURI 2017

15 April 2017 - Pada hari ini telah berlangsungnya Karnival S.T.R.E.A.M. (Science, Technology, Religion, Engineering, Arts, Mathematic) SK Intan Baiduri 2017 di Dataran SK Intan Baiduri Kuala Lumpur.

Program anjuran bersama Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SK Intan Baiduri dan Kelab Kebajikan Guru dan Kakitangan (KKGK) SK Intan Baiduri, telah dibantu oleh Rakan Perkongsian Pintar iaitu Persatuan Permuafakatan Ibu Bapa Prihatin Sentul, Malaysian Association of Creativity and Innovation (MACRI) dan National STEM Movement.



Secara keseluruhannya, objektif dan matlamat karnival telah mencapai sasaran. Program ini berjaya dijadikan teras untuk membangunkan kemenjadian murid-murid dari segi Jasmani, Emosi, Rohani, Intelek dan Sosial (JERIS). Ianya juga telah memberi pendedahan kepada Guru, Murid, Ibu Bapa dan Komuniti sekeliling mengenai Sains, Teknologi, Agama, Kejuruteraan, Seni dan Matematik.

Hasilnya, dua program sekolah telah dijadualkan diadakan pada bulan Mei ini iaitu Program Bersama Fakulti Sains (STEM) UPM  pada 18 Mei 2017 manakala pada 20 Mei 2017, satu rombongan bas murid akan mengikuti Program Pencerapan Awam : Musytari / Jupiter pada malam hari di Perkarangan Planetarium Negara Kuala Lumpur. Beberapa program juga masih dalam perbincangan dengan pempamer yang terlibat untuk membuat program susulan.

Terima kasih diucapkan kepada Perasmi Puan Hjh Noorlia Binti ArshadPenolong Pegawai Pendidikan (Kaunselor Organisasi) merangkap Pegawai Sekolah Angkat SK Intan Baiduri dan para jemputan Encik Zainoddin Bin Ramelan, Pengerusi Persatuan Permuafakatan Ibu Bapa Prihatin Sentul serta Encik Ramesh Pillai, Setiausaha Eksekutif, Malaysia Association of Creativity & Innovation merangkap wakil National STEM Movement kerana telah turut sudi hadir.

Terima kasih diucapkan kepada pempamer dari Chumbaka Asia, Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (ASWARA), Fakulti Sains (STEM) UPM, Ardent Educational Consultants Sdn Bhd, Muafakat Sentul, Jabatan Pertanian Putrajaya, Gifted Children Network, D Nasuha Enterprise dan Panah Lagenda. Ada diantara mereka yang telah memberi sokongan kuat kepada kami sejak 2014 lagi.

Terima kasih juga diucapkan kepada penaja-penaja kami iaitu Pusat Pakaian Hari-Hari, Planetarium Negara, Envision Sdn Bhd, BSN, Mydin Selayang, Y&L  Electrical, Kedai Perabut, Puan Salwiah, Puan Mariam, Puan Maznah serta lain-lain yang tidak ingin disebutkan nama. Hanya Tuhan sahaja yang dapat membalas jasa anda semua.

Tak lupa juga, tulang belakang yang menjayakan karnival ini iaitu para pentadbir SK Intan Baiduri, Guru Besar Tn Hj Ahmad Fuad Bin Ahmad, GPK-GPK, Guru-Guru, AJK PIBG, Ibu Bapa dan 30 orang ALUMNI SK Intan Baiduri yang telah berusaha seminggu lebih awal membantu persiapan dan sebagainya. Anda semua adalah terhebat.

Oleh : Zaifusham Ahmad Zakaria, YDP PIBG SK Intan Baiduri.


  

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

    


 

 

 


Info

Info