Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
UPSR 2017 : PROGRAM JUARA BERJALAN LANCAR

12 Ogos 2017 - Dalam 30 hari lagi, bermulalah detik anak-anak tahun 6 SK Intan Baiduri untuk menghadapi ujian perdana pertamanya iaitu UPSR bagi tahun 2017. Antara program yang telah bermula sejak beberapa bulan yang lepas adalah Program Juara.

Tujuan Program Juara dijalankan adalah untuk :
i. Meningkatkan bilangan murid mencapai 6A.
ii. Membantu murid-murid mencapai kecemerlangan melalui bimbingan yang lebih sistematik dan berfokus; dan,
iii. Mewujudkan budaya belajar yang efektif dan persaingan yang sihat melalui kumpulan rakan sebaya.

Contohnya, pada minggu yang lepas, anak-anak Juara ini telah berkumpul di rumah Ibu Anaqi untuk perbincangan berkumpulan, manakala minggu ini, perbincangan akan diadakan di rumah Ibu Avinassh pula. Atas sokongan ibu bapa ini, anak-anak dapat mencapai aspirasi yang ditetapkan. 

Perjumpaan berkala ibu bapa pula seperti yang akan diadakan pada Selasa, 15 Ogos 2017 akan memantapkan perbincangan bagaimana untuk meningkatkan perlaksanaan Program Juara ini.

Semoga komitmen yang diberikan oleh ibu bapa serta anak-anak ini akan membuahkan hasil serta mengatasi prestasi kecemerlangan UPSR bagi tahun 2016. 

  

  



Info

Info