Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
MEMO PERSEFAHAMAN ANTARA
PIBG SK INTAN BAIDURI DENGAN BRAINet (M) SDN BHD

11 Oktober 2017 - Pada pagi ini telah disempurnakan memo persefahaman antara PIBG SK Intan Baiduri dengan BRAINet (M) Sdn Bhd, sebuah syarikat peneraju produk pendidikan STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).


 





Persefahaman ini ditandatangani oleh Yang DiPertua Encik Zaifulsham Bin Hj Ahmad Zakaria, mewakili PIBG SK Intan Baiduri, manakala BRAINet (M) Sdn Bhd diwakili oleh Pengurus Besarnya, Encik Chan Chon How. Turut hadir Guru Besar SK Intan Baiduri, Tuan Hj Ahmad Fuad Bin Hj Ahmad.

Dengan termeterainya persefahaman ini, BRAINet telah bersetuju untuk menjadi Rakan Komuniti Utama dalam merancang dan melaksanakan aktiviti-aktiviti pendidikan berunsurkan STEM bersama PIBG SK Intan Baiduri untuk warga SK Intan Baiduri. SK Intan Baiduri juga akan dijadikan sebagai hab utama sekolah-sekolah di Zon Sentul khasnya dan Wilayah Persekutuan amnya serta komuniti setempat.

Semoga dengan adanya perancangan jangkamasa panjang oleh PIBG SK Intan Baiduri ini akan membantu meningkatkan kesedaran pendidikan STEM di kalangan murid, guru, ibu bapa dan komuniti setempat serta mencapaikan hasrat untuk menjadikan PIBG SK Intan Baiduri sebagai pendokong pelaksanaan STREAM (Science, Technology, Religion, Engineering, Arts, Mathematics).

Info

Info