Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
MAJLIS SOLAT HAJAT DAN RESTU IBU BAPA TAHUN 6
SEMPENA UPSR 2017

7 September 2017 - Pada petang ini telah berlangsung Majlis Solat Hajat dan Majlis Restu Ibu Bapa Tahun 6 sempena persediaan terakhir untuk murid-murid tahun 6 menghadapi peperiksaan UPSR 2017 yang akan berlangsung pada 11 - 14 September 2017. Majlis dianjurkan oleh Panitia Pendidikan Islam SK Intan Baiduri.



Majlis bermula pada pukul 6.30 petang dengan bacaan yasin yang diketuai oleh Cikgu Mohd Azwadi Bin Maktar, KP Pendidikan Islam SK Intan Baiduri. Seterusnya solat maghrib diimamkan oleh Encik Arif Bin Mat Salleh, salah seorang bapa murid tahun 6 yang hadir pada malam itu.



Selesai sahaja solat maghrib, tazkirah disampaikan oleh Jemputan Khas Ustaz Abd Aziz bin Disa, Penolong Pengarah Pengurusan Pengembangan Syiar Islam dari Jabatan Pendidikan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan diikuti dengan solat Isyak.




Majlis diakhiri oleh Cikgu Rohayati Binti Ghazali yang mengetuai Majlis Restu Ibu Bapa oleh ibu bapa terhadap anak masing-masing agar mereka dapat barakah dalam menjawab serta mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan nanti.


 

Majlis hari ini, turut dihadiri Guru Besar SK Intan Baiduri, Tuan Haji Ahmad Fuad Bin Haji Ahmad, Yang DiPertua PIBG SK Intan Baiduri, Encik Zaifulsham Bin Haji Ahmad Zakaria, guru-guru, ibu bapa, murid-murid tahun 6 serta keluarga masing-masing.

Jamuan turut disediakan sebelum majlis bersurai.

Info

Info