Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
MAJLIS SOLAT HAJAT PERDANA UPSR 2018

16 Ogos 2018 - Pada hari ini telah berlangsung Solat Hajat Khas UPSR 2018 anjuran Persatuan Pendidikan Islam, Panitia Pendidikan Islam dan Surau Ar Raudhah SK Intan Baiduri dengan kerjasama PIBG SK Intan Baiduri dan Sektor Pendidikan Islam JPWPKL. Program ini diadakan khusus untuk ibu bapa dan murid tahun 6 SK Intan Baiduri bagi menghadapi peperiksaan UPSR.

Turut hadir adalah Guru Besar SK Intan Baiduri Tuan Haji Ahmad Fuad bin Haji Ahmad, Yang DiPertua PIBG SK Intan Baiduri Encik Zaifulsham bin Haji Ahmad Zakaria serta penceramah jemputan Pegawai Sektor Pendidikan Islam JPWPKL Ustaz Noh Azzaki bin Zainal.

Program yang diadakan di Dewan Baiduri SK Intan Baiduri telah bermula pada pukul 6.30 petang dengan ketibaan tetamu dan pendaftaran ibu bapa. Aturcara yang dirancang adalah Bacaan Yaasin, Solat Maghrib, Solat Hajat, Tazkirah oleh Ustaz Noh dan diikuti oleh Restu Ilmu dan Solat Isyak. Majlis diakhiri dengan jamuan ringan.

Alhamdulillah sambutan ibu bapa adalah amat menggalakkan. Anak-anak yang ibu bapanya tidak dapat hadir pula menumpang kasih pada guru yang ada. Semoga dengan selesainya program sebegini dapat membentuk kesedaran dan modal insan pada murid serta menanam sikap tawakkal dan pengamalan Fardu Ain dan Fardu Kifayah dalam kehidupan seharian mereka.

 

 

 

 

 

 

 

 

Info

Info