Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
SOKONGAN IBU BAPA MURID TAHUN 6 DAN PERSEDIAAN GURU
AMAT MANTAP WAKTU PEPERIKSAAN UPSR 2018

24-27 September 2018 - Terima kasih kepada ibu bapa murid tahun 6 yang turut membantu guru dan sekolah dalam menguruskan anak-anak tahun 6 pada hari peperiksaan UPSR 2018. Setiap hari mulai 7.30 pagi, kehadiran terutamanya ibu-ibu dalam menyiap dan melayan anak-anak bersarapan di kantin telah memberi suntikan semangat dan memberi ketenangan kepada anak-anak.

Ada juga yang menyumbang makanan seperti nasi lemak dan pisang sewaktu ruang lapang antara jadual peperiksaan berlangsung. Ini meringankan tugas guru serta memberi peluang untuk guru menumpukan perhatian kepada anak-anak sewaktu rehat dengan mengulangkaji mata pelajaran peperiksaan yang seterusnya.

 

 


 

 

Terima kasih juga kepada pihak sekolah kerana telah memberi ruang kepada ibu bapa untuk bersama-sama dengan anak di kantin dan dewan. Dengan mengamalkan konsep sekolah terbuka, anak-anak nampak tenang dan bersedia oleh kerana kehadiran ibu bapa mereka yang sentiasa memberi galakan. Sewaktu peperiksaan berlangsung, sambil menunggu, ibu bapa juga dibenarkan untuk menunggu di ruangan surau sekolah. Ini memberi peluang pada ibu bapa untuk berehat dan membaca yasin.

Semoga dengan terjalinnya hubungan erat antara sekolah dan ibu bapa ini dapat diteruskan pada masa hadapan.

Info

Info