Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
PERTANDINGAN "JUNIOR INNOVATE"
PERINGKAT NEGERI SELANGOR. WP KUALA LUMPUR DAN WP PUTRAJAYA

29 September 2018 - Pada hari ini, buat julung kalinya, SK Intan Baiduri telah menghantar 4 pasukan untuk menyertai Pertandingan "Junior Innovate" peringkat negeri Selangor, WP Kuala Lumpur dan WP Putrajaya yang dianjurkan oleh Chumbaka di #mydigitalmaker Fair 2018, Stadium Axiata Arena Bukit Jalil.

Pasukan yang terdiri daripada 8 orang murid tahun 5 dan 6 tersebut diketuai oleh Cikgu Mayasari @ Idawanie binti Omar dan dibantu oleh Cikgu Sh. Intan Baiduri binti Syed Mohd Bakhir dan Cikgu Norazwa binti Mohamad Hanif. Turut hadir adalah Yang DiPertua PIBG SK Intan Baiduri, Encik Zaifulsham bin Haji Ahmad Zakaria.

 Walaupun tidak meraih sebarang kemenangan, penyertaan ini telah memberi peluang untuk sekolah menilai kemampuan anak-anak SK Intan Baiduri menghadapi pertandingan besar seumpama ini serta menimba ilmu untuk penambahbaikan pada pertandingan seterusnya.

Untuk makluman, penyertaan ini juga telah ditaja oleh pihak Chumbaka melalui 5 set perkakasan Embedded System supaya murid dapat manfaat daripada segi penggunaan komponen elektrik serta kemahiran pengaturcaraan komputer.

Semoga dengan terjalinnya Chumbaka sebagai rakan strategik dapat memberi banyak pendedahan kepada murid SK Intan Baiduri akan gerakan Revolusi Industri 4.0. 

 

Info

Info