Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
BENGKEL MATEMATIK BERSAMA CIKGU HALIMI

18 Mac 2018 - Buat julung kalinya, PIBG SK Intan Baiduri telah menganjurkan Bengkel Matematik bersama Cikgu Halimi untuk ibu bapa dan murid tahun 5 dan 6. Bengkel yang diadakan mulai 9.00 pagi sehingga 10.30 pagi ini telah mendapat sambutan hampir 50 peserta menyebabkan lokasi bengkel terpaksa dipinda dari Bilik Media ke Dewan SK Intan Baiduri.

 

 

Antara pencerahan yang diberikan dalam 90 minit tersebut, para peserta telah mengikuti pembelajaran 4 Operasi iaitu Campur, Tolak, Darab dan Bahagi serta 3 P iaitu Pecahan, Perpuluhan dan Peratus. Untuk mengukuhkan pemahaman, Cikgu Halimi turut memperkenalkan teknik Kawan 10, Kekisi, 1248 dan Kotak. Disamping itu, tips menjimatkan masa semasa menjawab soalan sewaktu peperiksaan juga telah didedahkan agar anak-anak pandai menggunakan masa yang terhad dengan lebih produktif.

Semoga dengan usaha pibg ini dapat membantu ibu bapa dalam persediaan peperiksaan anak-anak mereka serta memberi keyakinan kepada anak-anak untuk menjawab soalan dengan tepat dan cemerlang.


Info

Info