Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
PROGRAM AKADEMIK MENTOR MENTEE
UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA 2018 : SESI 2 - ASK DR CONCRETE

10 Mac 2018 - Pada pagi ini telah berlangsung sesi ke 2 daripada 6 sesi Program Akademik Mentor Mentee Universiti Teknologi Malaysia 2018. Seperti sesi pertama, murid tahun 4 dan tahun 5 telah di asingkan mengikut kumpulan untuk sesi pembelajaran Matematik (Tahun 4) dan Sains (Tahun 5).

Bagi aktiviti ceramah kali ini, sekumpulan 2 pensyarah dan 8 fasilitator yang diketuai oleh Prof Madya Ir Dr Syuhaida Ismail telah hadir untuk mengadakan bengkel 'Ask Dr Concrete'. Dapat dilihat bengkel ini berjaya mencapai matlamat pengajaran dan pembelajaran yang ditetapkan oleh PIBG SK Intan Baiduri dimana penyampaiannya begitu interaktif dan menimbulkan sifat ingin tahu pada setiap murid-murid kerana ianya merangkumi aktiviti penerangan, demonstrasi serta kerja tangan.

 

 

 

 

 

 

Pada akhir sesi, Guru Besar SK Intan Baiduri telah menyampaikan sijil penghargaan kepada setiap pensyarah dan fasilitator 'Ask Dr Concrete'.

 

Semoga dengan sesi ke 2 ini dapat menarik minat kepada murid-murid untuk terus hadir pada 4 sesi lagi.

* Sesi kecil gotong royong mengecat dinding belakang dewan turut diadakan dengan guru dan ibu bapa.

 

 

Info

Info