Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
MAJLIS MENANDATANGANI MEMORANDUM PERJANJIAN 
ANTARA UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA
DENGAN BRAINet (M) SDN BHD & SK INNOVATION SDN BHD
(JUNIOR STEM DISCOVERY for kids aged 7 - 12 years old)

27 Julai 2018 - Pada pagi ini telah diadakan Majlis Menandatangani Memorandum Perjanjian antara Universiti Kebangsaan Malaysia dengan BRAINet (M) Sdn Bhd & SK Innovation Sdn Bhd. Majlis telah diadakan di Bilik Mesyuarat Fakulti Kejuruteraan dan Alam Bina Universiti Kebangsaan Malaysia. Yang DiPertua PIBG SK Intan Baiduri, Encik Zaifulsham bin Haji Ahmad Zakaria turut hadir sebagai jemputan daripada rakan strategik PIBG iaitu BRAINet (M) Sdn Bhd.

MOA pada hari ini ditandatangani oleh Timbalan Naib Canselor Hal-Ehwal Penyelidikan & Inovasi, UKM, Ybhg. Prof. Dr. Hj. Mohd Ekhwan Hj. Toriman, Pengurus Besar BRAINet (M) Sdn Bhd, Encik Chan Chon How dan Pengarah Protokol dan Reka Bentuk SK Innovation Sdn Bhd, Cik Nor Shahirah Shaik Amir.

 

 

 

Usahasama ini adalah bertujuan untuk menghasilkan modul pengajaran dan pembelajaran informal STEM selaras keperluan pendidikan abad ke 21.

Usahasama ini juga akan memberi perhatian dalam mewujudkan pusat-pusat pengajaran STEM dalam pelbagai bentuk yang sesuai dengan keperluan masyarakat. Ianya turut berfokus dalam melatih sekumpulan graduan dalam penghasilan modul pengajaran STEM interdisiplin dengan menggunakan intervensi kejuruteraan. Graduan yang terlibat diperkasa kemahiran khusus dalam reka bentuk grafik, penulisan kandungan modul dan kemahiran penghasilan model STEM berasaskan ilmu kejuruteraan.

Semoga dengan adanya pengawasan kualiti daripada Program Pemerkasaan Kompetensi Akademik Siswa (PKAS), FKAB UKM akan meyakinkan ibu bapa akan kepentingan mendedahkan anak-anak kecil mereka pada modul seumpama ini agar dapat memangkinkan minat mereka dalam bidang STEM.

Info

Info