Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
LAWATAN PENANDA ARAS DAN FORUM STEM
di DWI EMAS INTERNATIONAL SCHOOL

11 Februari 2017 - Buat julung kalinya PIBG SKIB telah membuat Lawatan Penanda Aras dan mengikuti forum STEM di Dwi Emas International School, Shah Alam. Seramai 16 peserta turut bersama dan diketuai oleh Tn Hj Ahmad Fuad Bin Ahmad, Guru Besar SK Intan Baiduri serta En Zaifulsham Bin Hj Ahmad Zakaria, YDP PIBG SK Intan Baiduri. Ini juga merupakan lawatan luar pertama bagi tahun ini untuk ibu bapa dan guru agar mereka dapat mempelajari kreativiti dan inovasi  untuk di bawa ke SK Intan Baiduri.

  

 

 

Program bermula pada pukul 10.00 pagi dengan peserta dibahagi kepada beberapa kumpulan untuk sesi lawatan kampus. Peserta dibawa untuk melawat kawasan permainan dalaman dan luaran, makmal sains serta bilik-bilik darjah. 

Kemudian pukul 11.00 pagi, forum STEM dimulai oleh Prof. Dato' Dr. Noraini bt. Idris, TNC (Penyelidikan & Inovasi) UPSI, yang merangkap Pengerusi National STEM Movement. Beliau menerangkan kenapa STEM itu penting untuk ibu bapa dan guru terapkan, untuk kemenjadian anak-anak.


 

Penyampaian disambung oleh Anne Tham dan Melinda Lim iaitu 2 teraju utama Ace Edventure Group yang mengendalikan Sri Emas International School, Dwi Emas International School dan permainan maya ChemCaper. Mereka menerangkan evolusi pengajaran dan pembelajaran dimana perubahan perlu dibuat mengikut perkembangan generasi semasa. Forum berakhir dengan soaljawab pada pukul 1.30 tengahari.




Info

Info