Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
MAJLIS RAMAH MESRA HI-TEA BERSAMA PEMIMPIN-PEMIMPIN KOMUNITI

25 Februari 2017 - Pada hari ini, PIBG SK Intan Baiduri telah mengadakan Majlis Ramah Mesra Hi-Tea Bersama Pemimpin-Pemimpin Komuniti. Program yang bermula dari pukul 5.30 petang hingga 6.30 petang telah diadakan di Bilik Media dan Pusat Sumber SK Intan Baiduri.

Pada perjumpaan sulung ini, telah menghasilkan pertemuan 5 pihak iaitu :

  1. SK Intan Baiduri diketuai Guru Besar Tn Hj Ahmad Fuad Bin Ahmad, GPK Tadbir & Kurikulum Pn Norizan Binti Mahmud dan GPK Hal Ehwal Murid Pn Sakinah Binti Awang @ Umar.
  2. PIBG SK Intan Baiduri diketuai YDP En Zaifulsham Bin Hj Ahmad Zakaria dan NYDP En Azamudin Bin Zainudin.
  3. Persatuan Penduduk PPR Intan Baiduri diketuai Pengerusi En Abd Rashid Bin Abd Samad.
  4. Persatuan Penduduk Fasa 3 Kampung Melayu FRIM diketuai Pengerusi Tan Sri Othman Bin Abd Razak.
  5. Jawatankuasa Surau Al-Hijrah PPR Intan Baiduri diketuai Timbalan Pengerusi En Nasir Bin Sali.
 

 

  

Bertempat di Bilik Media, majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh YDP PIBG En Zaifulsham Bin Hj Ahmad Zakaria sebelum diserahkan kepada Guru Besar Tn Hj Ahmad Fuad Bin Ahmad untuk memperkenalkan para pentadbir dan guru yang hadir. Kemudian YDP dan Guru Besar telah menerangkan program-program PIBG serta sekolah yang telah dan akan dijalankan pada tahun 2017. 

Majlis diteruskan dengan soaljawab dan diakhiri dengan penyampaian sumbangan Al-Quran tajaan PTS. Namun, oleh kerana wakil dari SMK St Mary tidak hadir, acara ini akan ditangguh ke lain hari.

Seterusnya, majlis berpindah ke Bilik Pusat Sumber untuk minum petang.

Kesimpulannya, objektif untuk merapatkan silaturrahim antara komuniti sekitar SK Intan Baiduri telah tercapai. Penerangan yang diberikan serta soaljawab yang dikemukakan dapat merungkaikan sedikit sebanyak persoalan yang timbul sebelum ini. PIBG serta Pentadbir SK Intan Baiduri telah menawarkan fasiliti sekolah serta program-program untuk komuniti. Semoga ukhwah yang telah mula dibentuk dapat digilap untuk kelestarian serta kecemerlangan SK Intan Baiduri untuk komuniti persekitaran.

Info

Info