Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
MAJLIS PERMUAFAKATAN IBU BAPA TAHUN 6

21hb Januari 2017 - Satu pertemuan antara Ibu Bapa murid tahun 6 bersama dengan Guru Kelas tahun 6, Pentadbir Sekolah dan PIBG telah diatur agar membincangkan persediaan anak-anak tahun 6 dalam menghadapi peperiksaan UPSR 2017.

Ucapan alu-aluan telah disampaikan oleh Tn Hj Ahmad Fuad Bin Hj Ahmad, Guru Besar SK Intan Baiduri dan diikuti penerangan Pelibatan ibu bapa dalam kemajuan anak-anak oleh En Zaifulsham Bin Hj Ahmad Zakaria, YDP PIBG SK Intan Baiduri. Seterusnya taklimat mengenai persediaan UPSR telah dibentangkan oleh Pn Norizan Bt Mahmud, GPK Kurikulum serta Guru setiap mata pelajaran.



Antara tajuk utama aktiviti yang dirancang adalah :
  1. Majlis Sarana
  2. Cemerlang UPSR 1 dan 2
  3. Motivasi Tahun 6 Siri 1-3
  4. Bengkel Pengurusan Masa
  5. Ceramah Sahsiah
  6. Ujian dan Peperiksaan
  7. 5 Aktiviti Mata Pelajaran Bahasa Melayu
  8. 5 Aktiviti Mata Pelajaran Bahasa Inggeris
  9. 3 Aktiviti Mata Pelajaran Matematik
  10. 3 Aktiviti Mata Pelajaran Sains
  11. Kem Bestari Solat
  12. Bacaan Yaasin
  13. Lawatan Pendedahan STEM
  14. Program Semai Bakti
  15. Program Juara
  16. Program e-Bandaraya
  17. Kelas Tambahan
  18. Lonjakan Saujana
  19. Hati Bersih Jiwa Murni
  20. Majlis Mohon Restu
  21. Sesi Kaunseling Individu/Kelompok
  22. Bengkel Kerjaya
  23. Orientasi ke Sekolah Menengah
  24. Bimbingan Kelompok
  25. Ceramah Awal Remaja
  26. Program Pasca UPSR
Alhamdulillah, maklum balas dari Ibu Bapa yang hadir adalah amat positif dan diharapkan kerjasama serta persefahaman ini dapat diteruskan sepanjang aktiviti tahun 2017.




PIBG juga ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada warga kerja Bank Rakyat cawangan Selayang kerana telah sudi datang untuk membuka kaunter pendaftaran akaun. Ini memudahkan lagi untuk PIBG bekerjasama dengan Yayasan Bank Rakyat dalam sebarang program yang akan diatur untuk tahun 2017 ini.


Info

Info