Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
MEDIA MAYA RASMI PIBG SK INTAN BAIDURI



Adalah dimaklumkan bahawa media maya rasmi PIBG SK Intan Baiduri adalah seperti berikut :

1. Untuk tatapan umum. PIBG telah menyediakan blog http://skintanbaiduripibg.blogspot.my. Blog ini (sama seperti blog sekolah http://skintanbaiduri.blogspot.my) akan memaklumkan aktiviti umum yang dijalankan oleh PIBG.

2. Untuk tatapan dalaman. Para ibu bapa digalakkan untuk menggunakan laman maya VLE FROG (1Bestarinet). Setelah login, para ibu bapa boleh melihat 3 Laman Maya iaitu Laman Sekolah, Laman PIBG dan Laman Anak. Selain daripada itu VLE FROG menyediakan beberapa capaian yang boleh digunakan oleh ibu bapa untuk pembelajaran dan pemantauan anak-anak.

3. Untuk Khidmat Pesanan. Kementerian Pendidikan Malaysia telah menyediakan satu khidmat pesanan (SYNC) yang boleh digunakan oleh semua sekolah di Malaysia. Para ibu bapa hanya perlu muat turun aplikasi SYNC di telefon pintar masing-masing untuk terima pesanan pantas dari PIBG ataupun Sekolah.

Untuk memudahkan para ibu bapa mengingati laman-laman maya ini, PIBG telah menyediakan kesemua maklumat tersebut dalam bentuk kad nama. Ini agar memudahkan para ibu bapa menyimpan kad nama ini di dalam dompet dan boleh melihat maklumat tersebut dengan pantas pada bila-bila masa.

Kad nama ini akan mula diedarkan pada hari esok 4hb Februari 2017 iaitu pada Majlis Mesyuarat Agung PIBG ke 15. Pada hari seterusnya, para ibu bapa boleh juga mendapatkannya di kaunter Pejabat SK intan Baiduri.

Info

Info