Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
SIASAH UNGGUL PERIBADI CEMERLANG - SIRI 1

22 Februari 2017 - Pada hari ini, telah berlangsung Ceramah Siasah Unggul Peribadi Cemerlang - Siri 1 yang telah diadakan di Dewan Seri Intan Baiduri, SK Intan Baiduri selama 2 jam antara pukul 8 pagi - 10 pagi.

Program 2 siri anjuran bersama PIBG SK Intan Baiduri dan Unit Bimbingan & Kaunseling ini telah dihadiri oleh hampir 100 murid dari tahun 5 dan 6. PIBG telah mengambil inisiatif menjemput pakar motivasi yang diminati ramai, En. Idzhar Jumali, yang merupakan Ikon Dakwah YADIM dan penyanyi kumpulan nasyid terkenal tanahair, NowSeeHeart. 

Beliau telah menyampaikan intipati bahawa setiap perubahan perlu dimulakan dengan SIKAP. Elemen ini menjadi teras pendekatan dan kefahaman. Penjelasan S.I.K.A.P. ialah ;

S : Suka
I : Ilmu, Iman & Ihsan
K : Keadaan (Keluarga, Kawan)
A : Amalan
P : Perjuangan

Setelah SIKAP diperbetulkan, maka perkara-perkara lain juga akan tersusun rapi dan kemas dalam kehidupan.

 

 


Seterusnya, Ceramah Siasah Unggul Peribadi Cemerlang Siri 2 akan diadakan pada 1 Mac 2017 di tempat dan masa yang sama. Pada kali ini, En Idzhar Jumali akan memberi motivasi kepada murid tahun 3, 4 dan 5. Dijangkakan seramai 20 murid SK St. Mary akan turut serta mengikuti program ini.

Info

Info