Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
PENCERAPAN AWAM : 
PLANET JUPITER / MUSYTARI OLEH PLANETARIUM NEGARA

20 Mei 2017 - Pada hari ini, Planetarium Negara telah menjemput warga SK Intan Baiduri untuk bersama-sama mengikuti Pencerapan Awam  : Planet Jupiter / Musytari yang diadakan mulai pukul 8.00 malam di perkarangan Planetarium Negara.

Sambutan dari warga SK Intan Baiduri amat menggalakkan dimana hampir 20 keluarga dengan jumlah keseluruhan seramai 80 orang dari kalangan ibu bapa, anak-anak SKIB serta saudara mara telah menyahut seruan PIBG SK Intan Baiduri.

Secara keseluruhannya, ianya mencapai objektif PIBG untuk pendedahan awal kepada anak-anak SKIB akan mata pelajaran Sains serta menggalakkan ibu bapa untuk bersama-sama dalam pendidikan anak-anak. Para hadirin telah diberi peluang melihat planet Jupiter melalui teleskop kanta berkuasa tinggi yang disediakan secara percuma oleh Planetarium. Galeri-galeri planetarium juga dibuka dan banyak ilmu sains negara dapat dipelajari. Klimaks adalah pertunjukan Teater Angkasa secara langsung kedudukan langit serta pembelajaran bintang-bintang yang ada pada malam itu. Ianya diakhiri dengan pertunjukan kaitan antara Bumi, Bulan dan Matahari.

Turut hadir mengetuai rombongan ini adalah YDP PIBG SK Intan Baiduri, En Zaifulsham Bin Hj Ahmad Zakaria serta Ketua Panitia Sains, Cikgu Mayasari @ Idawanie Binti Omar. Sebagai tanda penghargaan, setiap keluarga telah diberikan Kupon Tayangan Percuma untuk lawatan keluarga seterusnya,hasil daripada sumbangan Planetarium Negara.

Terima kasih tak terhingga juga diucapkan kepada Pn Zaimahayati Binti Zainudin, dari Bahagian Pendidikan Sains Angkasa, Planetarium Negara kerana telah sentiasa menyokong pelibatan SK Intan Baiduri dalam program-program planetarium.


 

 

 

 


 




Info

Info