Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
SELAMAT HARI GURU 2017

16 Mei 2017 - Pada hari ini telah berlangsungnya dengan gemilang Sambutan Hari Guru peringkat sekolah SK Intan Baiduri. 

Program yang diaturkan oleh Kelab Kebajikan Guru dan Kakitangan SK Intan Baiduri ini bermula dengan perarakan masuk para pentadbir sekolah, YDP PIBG SK Intan Baiduri serta guru-guru SK Intan Baiduri. Ianya diikuti dengan lafaz ikrar guru serta nyanyian lagu rasmi guru. 

Teks ucapan Pengarah Kementerian Pendidikan Malaysia disampaikan oleh ustaz Mohd Azwadi Bin Maktar manakala teks ucapan Menteri Pendidikan disampaikan oleh Guru Besar SK Intan Baiduri, Tn Hj Ahmad Fuad Bin Ahmad.

Seterusnya penyampaian hadiah terima kasih kepada semua guru oleh YDP PIBG SK Intan Baiduri, En Zaifulsham Bin Hj Ahmad Zakaria bagi pihak Jawatankuasa PIBG SK Intan Baiduri. Diikuti oleh persembahan daripada murid-murid serta guru-guru.

Dalam ajarannya ada HARAPAN,
Dalam tegurnya ada DOA,
Dalam marahnya ada SAYANG,
Dalam diamnya ada KEBIJAKSANAAN,
Dalam tangannya ada SAHSIAH TERBINA.

 

 

Bagi pihak PIBG SK Intan Baiduri, kami mengucapkan Selamat Hari Guru kepada kesemua 43 orang guru SK Intan Baiduri yang telah berhempas-pulas membimbing anak-anak kami sehingga mencapai kecemerlangan baik dalam akademik, kokurikulum serta sahsiah. Semoga segala pengorbanan anda diberkati oleh tuhan yang maha esa.

 

Tak lupa juga penyampaian hadiah terima kasih juga diberikan kepada 5 orang kakitangan sekolah kerana secara tidak langsung telah melaksanakan tugas dengan amat baik dalam membantu guru-guru dalam tugasan mereka.


Terima kasih juga diucapkan kepada Bank Rakyat cawangan Selayang kerana turut meraikan guru-guru kami dengan pemberian kek serta door gift. 

Info

Info