Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
KONVENSYEN PIBK PERINGKAT KEBANGSAAN TAHUN 2018

24 - 26 Oktober 2018 - Buat julung kalinya, Konvensyen Pelibatan Ibu Bapa & Komuniti Peringkat Kebangsaan Tahun 2018 telah diadakan selama 3 hari 2 malam di Institut Aminuddin Baki, Enstek, Negeri Sembilan. Konvensyen ini telah dianjurkan oleh Kumpulan Penggerak Ibu Bapa Komuniti Kebangsaan (KPIBKK) bersama Kementerian Pendidikan Malaysia. Konvensyen telah dirasmikan oleh YBhg. Dato' Dr Mohd Gazali bin Abas, Ketua Setiausaha Kementerian Pendidikan Malaysia.


Seramai 250 orang peserta yang terdiri daripada pegawai Kementerian Pendidikan Malaysia, Jabatan Pendidikan Negeri, Pejabat Pendidikan Daerah, Pengetua & Guru Besar serta Kumpulan Penggerak Ibu Bapa Komuniti Kebangsaan, Kumpulan Penggerak Ibu Bapa Komuniti Negeri dan Persatuan Ibu Bapa & Guru seluruh Malaysia telah hadir. 

Turut hadir adalah Guru Besar SK Intan Baiduri, Tuan Haji Ahmad Fuad bin Haji Ahmad selaku ahli Kumpulan Penggerak Ibu Bapa Komuniti Negeri WPKL dan Yang DiPertua PIBG SK Intan Baiduri, Encik Zaifulsham bin Haji Ahmad Zakaria selaku ahli Kumpulan Penggerak Ibu Bapa Komuniti Kebangsaan dan pembentang sesi. Kedua-duanya juga turut menjadi ahli jawatankuasa pelaksana Konvensyen.

 


 

 

 

Semoga dengan kehadiran kedua-dua orang kuat SK Intan Baiduri ini dapat membawa manafaat baharu kepada sekolah untuk terus melonjak sebagai Pemangkin Kemenjadian Murid SK Intan Baiduri.

Info

Info