Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
LAWATAN TAHUNAN SAMBIL BELAJAR 2018 :
MENEROKA LANGKAWI

26 - 28 Oktober 2018 - Pada tahun ini, Langkawi telah menjadi lokasi pilihan untuk dibuat lawatan oleh murid tahun 6 yang turut diiringi oleh warga SK Intan Baiduri. Rombongan telah bertolak dari sekolah pada 26 Oktober 2018 pukul 9 malam dan tiba di Kuala Perlis pada keesokan paginya untuk menaiki feri. Turut hadir memberi sokongan adalah Guru Besar SK Intan Baiduri, Tuan Haji Ahmad Fuad bin Haji Ahmad dan Yang DiPertua PIBG SK Intan Baiduri, Encik Zaifulsham bin Haji Ahmad Zakaria.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Di Langkawi, pelbagai aktiviti telah disusun atur seperti melawat Kilim Geopark, menaiki Kereta Kabel Langkawi dan sebagainya. Diharap lawatan sebegini akan membuka mata pada murid akan kehidupan luar daripada zon kesenangan mereka. Semoga para peserta dapat menambah ilmu dan meningkatkan skil 'membawa diri' mereka dalam masyarakat luar. 

Tahniah juga diucapkan kepada cikgu Mohammad Ikhram bin Aziz dan Cikgu Mohd Halimi bin Mat Dalep atas kejayaan melaksanakan lawatan ini.

Info

Info