Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
BENGKEL PROGRAM JUNIOR INNOVATE PERINGKAT NEGERI 2018

18 - 19 April 2018 - Chumbaka dengan penajaan daripada Malaysia Digital Economy Corporation (MDEC) sedang dalam perancangan untuk melaksanakan Program Junior Innovate di negeri Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Wilayah Persekutuan Putrajaya untuk tahun 2018 bagi peringkat Negeri di bawah kempen #mydigitalmaker Movement. Kempen #mydigitalmaker Movement in berfokuskan penggunaan teknologi dalam meningkatkan kemahiran pemikiran komputasional, digital dan kognitif di kalangan pelajar.

Sebagai persediaan, satu sesi Train The Trainer telah dijalankan selama 2 hari  kepada 5 sekolah yang terlibat iaitu SK Putrajaya 8, SK Intan Baiduri, SK Kota Warisan, SK Bukit Kemuning 2 dan SK Kampung Selayang. Program yang bermula dari pukul 9.30 pagi hingga 5.00 petang telah diadakan di Digital Maker Hub Cyberjaya.


 


 

 




SK Intan Baiduri telah diwakili oleh Cikgu Mayasari @ Idawanie binti Omar, Cikgu Mohd Syakir bin Ahmad Sawal serta En Zaifulsham bin Haji Ahmad Zakaria, YDP PIBG SK Intan Baiduri. Turut hadir adalah 2 orang murid perintis iaitu Mohamad Aiman Hakimi bin Andullah dan Ashraf bin Zaifulsham.

Semoga kepercayaan yang diberi oleh Chumbaka dalam memilih SK Intan Baiduri untuk menyertai program ini dapat dibalas dengan persembahan terbaik dari anak-anak SK Intan Baiduri.

Info

Info