Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
BENGKEL KREATIF AMALI SAINS UNTUK TAHAP 2 TAHUN 2018

28 Mac 2018 - Pada hari ini, buat julung kalinya telah berlangsung Bengkel Kreatif Amali Sains untuk Tahap 2 siri 1/2018 bagi 25 orang Guru Sains merangkap Jurulatih Negeri di Makmal Sains SK Intan Baiduri. Bengkel sehari yang bermula dari pukul 8 pagi hingga 4 petang telah dianjurkan oleh Jabatan Pendidikan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dibawah penyeliaan Datin Hajah Maznah Man dan Puan Eliza Mohd Salleh.


 


 

 

Bengkel bermula dengan pembentangan dari Dr. Kalaivani, UKM mengenai "STEM Knowledge Integration through Green Energy Exploration in Fiction & Non Fiction Approach". Seterusnya taklimat dan sesi hands-on telah dijalankan oleh Mr. Chan Chon How, Pengurus Besar BRAINet (M) Sdn Bhd dengan menggunakan peralatan STEM dari Makmal Tenaga Hijau, PIBG SK Intan Baiduri.

Semoga dengan pengiktirafan jabatan atas usaha PIBG SK Intan Baiduri untuk membudayakan STEM di sekolah akan menjadikan SK Intan Baiduri sebagai Hub STEM yang dikenali ramai.

Info

Info