Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
PROGRAM AKADEMIK MENTOR MENTEE
UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA 2018 : SESI 3 - KOMPONEN ELEKTRIK DAN LITAR

31 Mac 2018 - Pada pagi ini, Program Akademik Mentor Mentee Universiti Teknologi Malaysia 2018 telah berlangsung untuk sesi kali ke 3. Dapat dilihat bahawa para Mentee yang terdiri daripada murid tahun 4 dan tahun 5 SK Intan Baiduri tidak sabar lagi untuk berjumpa dan belajar bersama abang-abang dan kakak-kakak Mentor yang merupakan para pelajar tahun 2 dan tahun 3 dari UTM.

Aturcara program berjalan seperti biasa dimana pada sesi kali ini, murid tahun 4 yang dikhususkan untuk belajar matapelajaran Matematik akan diajar tajuk 'Peratus' manakala murid tahun 5 yang dikhususkan untuk belajar matapelajaran Sains akan diajar tajuk 'Keadaan Jirim".

 

 

 

Untuk ruangan Hands-on, PIBG SK Intan Baiduri mengucapkan jutaan terima kasih kepada Dr. Sahnius Usman serta juruteknik Encik Mohamad Azrai Mohamad Junid kerana telah sudi melakukan Bengkel Komponen Elektrik dan Litar. Sambil mendengar penerangan Dr Sahnius, murid-murid telah dibahagikan kepada 10 kumpulan dengan setiap kumpulan diberikan alatan untuk menguji komponen elektrik dan litar dimana hasilnya adalah untuk menyalakan mentol yang dibekalkan.

 

 


 

 

Pada akhir program, Yang DiPertua PIBG SK Intan Baiduri, Encik Zaifulsham bin Hj Ahmad Zakaria telah sudi menyampaikan sijil penghargaan kepada Dr. Sahnius dan Encik Mohamad Azrai. Semoga dengan pendedahan yang diberikan dapat memberi peluang kepada murid-murid untuk membuka minda akan alatan-alatan yang tersedia di persekitaran mereka.

Info

Info