Ibu Bapa yang ingin terlibat membantu PIBG dalam Kumpulan Sokongan Ibu Bapa, boleh mendaftar di Pautan -> Pendaftaran KSIB " ----- " Alumni SKIB digalakkan untuk mendaftarkan diri di Pautan -> Pendaftaran Kelab Alumni " ----- " Sumbangan anda pada Tabung PIBG amat kami hargai untuk melancarkan program yang akan dirancang untuk anak anda jua. Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun PIBG SK Intan Baiduri di Bank CIMB 8000-3887-27 (Resit perlu dihantar ke PIBG untuk pengesahan sumbangan)
PROGRAM JUARA TAHUN 6 - SESI DISKUSI 1

1 April 2018 - Pada hari ni, seramai 5 orang murid dari Program Juara Tahun 6 telah mengikuti sesi pertama diskusi luar sekolah. Matapelajaran yang dipilih adalah matematik dan sains. Sesi ini diseliakan sendiri oleh Yang DiPertua PIBG SK Intan Baiduri, Encik Zaifulsham bin Hj Ahmad Zakaria, merangkap bapa kepada salah seorang murid.

Untuk aktiviti pertama, para murid telah mengikuti kelas matematik bersama Cikgu Halimi selama 2 jam iaitu dari pukul 9 pagi hingga 11 pagi. Seterusnya, mereka telah dibawa ke Taman Botani Perdana untuk makan tengahari sebelum ke destinasi seterusnya iaitu Planetarium Negara.

 

Disana, antara aktiviti yang dibuat adalah melihat pameran angkasa, menonton dua tayangan iaitu The Accidental Astronauts dan Solar Storm, serta mencerap matahari. Namun tidak dilupakan, mereka turut membuat sesi diskusi kertas sains upsr 2017. Untuk menambahkan sifat persaingan, penilaian dibuat dimana murid yang mendapat markah tinggi telah mendapat tiket percuma menaiki Space Pod. Aktiviti berakhir pada pukul 3.00 petang.

 

 

 

 

Semoga dengan penganjuran pertama ini dapat mewujudkan semangat pada anak-anak untuk berdiskusi secara kumpulan demi mendapat keputusan yang cemerlang dalam ujian mereka.

Info

Info